Akademia Młodego Lektora https://lh4.googleusercontent.com/-guD5bcwLemzUMZKl6b6ttNLsmXeJdwulCc4Quak2x-rXBknaHe8cTLha678kPGyyzmQjBM5iEn5NssDm0oQ7ZW6mz8IhZmczIGxyx0pvvT7b0IBzMrWF7cgS4mh9PQETcEQ9UlHvqCCYUPeFQ

Jesteś młodym lektorem języka niemieckiego i chciałbyś rozwinąć skrzydła?  Szukasz wsparcia metodycznego i pomysłów jak uczyć lepiej, wydajniej i ciekawiej?  Dołącz do darmowej Akademii Młodego Lektora!

 

Podczas Akademii poznasz takie tajniki pracy nauczyciela jak planowanie lekcji ukierunkowane na cel, stosowanie metod aktywizujących, materiałów autentycznych nowych technologii, umiejętne zarządzanie grupą czy wydawanie poleceń. Dzięki Akademii zdobędziesz mnóstwo praktycznej wiedzy, którą wdrożysz na zajęciach!

Program Akademii:

Blok: Szkolenia

Tydzień 1

  1. Kontraktujemy się! (30 minut).

  2. Ja lektor. Moje co, jak i dlaczego. (90 minut)

  3. Profil współczesnego ucznia – czyli kto siedzi po drugiej stronie ławki? (90 minut)

  4. Lektor motywuje. (60 minut)

Tydzień 2

  1. Planowanie lekcji bez tajemnic! (90 minut)

  2. Dlaczego uczeń milczy? (90 minut)

  3. Sztuka wydawania poleceń. (60 minut)

  4. Niemiecki po niemiecku. (60 minut)

Tydzień 3

  1. Po co nam aktywizacja i gry na zajęciach? Dużo praktyki. (90 minut)

  2. Jak ujarzmić materiały autentyczne? Planowanie ćwiczeń w oparciu o autentyczne źródła (90 minut).

  3. Germaniści do aplikacji! Nowe technologie na zajęciach niemieckiego. (90 minut)

Tydzień 4

  1. Czym Centrum Egzaminacyjne Goethe-Institut w Szczecinie stoi?  Nauczanie na miarę 21 wieku (90 minut).

  2. Obserwacje - z czym się to je? (45 minut)

Blok 2: Refleksja i praktyka

  1. Obserwacje koleżeńskie (2x90 minut) oraz feedback (2x30)

  2. Planowanie lekcji (praca samodzielna oraz 3 spotkania po 30 minut)

  3. 1 lekcja próbna (30 minut) oraz przeprowadzenie 1 lekcji z naszymi grupami.

Wszyscy absolwenci otrzymają certyfikat ukończenia Akademii Młodego Lektora Centrum Egzaminacyjnego Goethe-Institut w Szczecinie oraz Wyższej Szkoły Integracji Europejskiej w Szczecinie. Absolwenci otrzymają ponadto możliwość rozpoczęcia współpracy z Centrum w charakterze lektora. Uczestnictwo w Akademii jest bezpłatne pod warunkiem spełnienia wymogów opisanych w Regulaminie Akademii Młodego Lektora.

 

Osoby zainteresowane uczestnictwem w Akademii proszone są o przesłanie swojej kandydatury (CV oraz listu motywacyjnego) na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

O kwalifikacji na Akademię decyduje kolejność zgłoszeń oraz wynik postępowania rekrutacyjnego.

 

Opinie absolwentów o Akademii Młodego lektora

 

„Akademia Młodego Lektora bardzo pomogła mi rozwinąć mój warsztat metodyczny i dzięki temu dostałem odpowiedzi na pewne pytania, które może i wydawały się dla mnie błahe, ale jednak potrzebna była konkretna odpowiedź i zajęcia o tym. Wszystko było jak najbardziej na plus. Akademia funkcjonowała dla mnie jak latarnia morska. Ja, będąc tym dryfującym statkiem na morzu, zawsze widziałem światło z niej bijące i mogłem podpłynąć do niej, aby dała mi pomoc. I tak właśnie było. Zdecydowanie dzięki Akademii lepiej potrafię zaplanować lekcję, mam świetne zaplecze,  jeżeli chodzi o rozgrzewki i różne gry aktywizujące, a także same aplikacje, które bardzo często stosuję na zajęciach.”

Adrian, lektor CEGI

Dzięki Akademii Młodego Lektora miałam możliwość zapoznania się z filozofią Goethe Institut. Poznałam kolejne sposoby na przeprowadzenie ciekawej rozgrzewki językowej, dowiedziałam się, na co lektor powinien kłaść nacisk podczas zajęć, jak planować zajęcia i jak radzić sobie w trudnych sytuacjach. Wspólnie z uczestnikami Akademii mogliśmy podzielić się swoim dotychczasowym doświadczeniem a także obserwować pracę doświadczonych lektorów."

Ania, lektorka CEGI

 

Akademia Młodego Lektora była dla mnie ciekawym doświadczeniem. Pomogła mi zaklasyfikować materiały, z którymi pracowałam już wcześniej (materiały autentyczne) oraz zaprzyjaźnić się z aplikacjami. Podczas szkoleń poznałam programy, które sprawiają, że zajęcia są ciekawsze, a kursanci mają większą motywację do nauki zarówno słownictwa, jak i gramatyki. Akademia uświadomiła mi, że lektor jest bardzo ważny podczas zajęć, ale nie może zastąpić kursantom np. słownika. Nauczyła mnie, jak radzić sobie z wymagającymi kursantami. Teraz wiem, jak uchylić rąbka niemieckiej tajemnicy, ale zmotywować do samodzielnego zdobywanie wiedzy.

Martyna, lektorka CEGI